Kandydaci
Warunki przyjęcia i egzamin wstępny
Rozmowa wstępna
Kandydatów do Seminarium zapraszamy na rozmowę wstępną do Rektoratu, który znajduje się w gmachu Seminarium, w Tarnowie, przy ul. Piłsudskiego 6.
Rozmowy wstępne odbywają się przed przystąpieniem do egzaminu:
– przed pierwszym terminem egzaminu (początek lipca)
– przed drugim terminem egzaminu (początek września).
Termin rozmowy wstępnej uzgodni kandydat po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego.
Podczas rozmowy wstępnej kandydat uzyskuje informacje o przygotowaniu dokumentów wymaganych do wstąpienia do Seminarium oraz formularz podania o przyjęcie do Wyższego Seminarium Duchownego w Tarnowie (można go także pobrać z naszej strony www).
Na rozmowę wstępną kandydat przychodzi
z ważnym dokumentem tożsamości.
Wymagane dokumenty
Kandydat, który pragnie wstąpić do Wyższego Seminarium Duchownego w Tarnowie wraz z podaniem składa w Rektoracie następujące dokumenty
- Aktualny odpis zupełny aktu urodzenia USC.
- Aktualne świadectwo chrztu i bierzmowania.
- Świadectwo ślubu kościelnego rodziców.
- Oryginał świadectwa ukończenia szkoły średniej.
- Oryginał świadectwa dojrzałości.
- Kartę zdrowia ucznia (dokumentacja medyczna ucznia odebrana z gabinetu lekarskiego lub pielęgniarskiego ze szkoły średniej) oraz aktualne podstawowe badania.
- Cztery fotografie w formacie zgodnym z wymaganiami do dowodu osobistego z podpisem na odwrocie.
Dokumenty należy dostarczyć w terminie wyznaczonym podczas rozmowy wstępnej.
Egzamin wstępny
Egzamin składa się z części pisemnej oraz ustnej (rozmowa kwalifikacyjna).
O zakresie materiału obowiązującego na egzaminie informuje Ksiądz Rektor lub Ksiądz Przełożony podczas rozmowy wstępnej z kandydatem zgłaszającym się do Seminarium.
Kandydaci zgłaszający się do Seminarium po 1 lipca br. przystępują do egzaminu wstępnego w drugim terminie (wrzesień).
W razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie do rekrutacji do naszego Seminarium, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 14 621-35-04 lub przez wysłanie wiadomości email na adres: kandydaci@wsd.tarnow.pl.
Uprzejmie prosimy o podanie w treści wiadomości imienia i nazwiska oraz parafii.
Formularz zgłoszeniowy dla kandydatów
Kandydaci, którzy pragną wstąpić do Wyższego Seminarium Duchownego w Tarnowie, przed rozmową wstępną wypełniają formularz zgłoszeniowy online.
Dostęp do formularza kandydat uzyskuje po przesłaniu pocztą elektroniczną na adres kandydaci@wsd.tarnow.pl następujących danych:
imię, nazwisko, parafia, adres email, telefon kontaktowy.
Dane potrzebne do uzyskania dostępu do formularza zgłoszeniowego można również przekazać podczas rozmowy telefonicznej z księdzem przełożonym Wyższego Seminarium Duchownego w Tarnowie.
Po przesłaniu wymaganych danych kandydat otrzymuje pocztą elektroniczną wiadomość z linkiem aktywacyjnym oraz dalsze instrukcje dotyczące formularza i rekrutacji.
Prosimy o ew. sprawdzenie, czy wiadomość przypadkowo nie trafiła do folderu SPAM lub INNE.
Kandydaci nie rejestrują się samodzielnie w systemie rekrutacji Wydziału Teologicznego Sekcja w Tarnowie UPJPII w Krakowie. Zgłoszenia na listę studentów wszystkich nowych alumnów przyjętych do Seminarium dokonuje Rektorat Wyższego Seminarium Duchownego w Tarnowie.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości i pytań prosimy o kontakt telefoniczny z Księdzem Przełożonym pod numerem telefonu 14 621-35-04 lub na adres: kandydaci@wsd.tarnow.pl.